Covid-19 & school

Gepubliceerd op: dinsdag 23 februari 2021

Weer naar school

Vanaf maandag 1 maart mag iedereen weer naar school. Dus ook onze 1e en 2e jaars. Leuk om iedereen weer zien! Natuurlijk houden we wel rekening met elkaar.

Zit je in het 1e of 2e leerjaar?
  • Je volgt les met je halve klas. Dit is de enige manier waarop we voldoende afstand kunnen houden van elkaar.
  • Je komt niet alle dagen naar school. Zo kom je bijvoorbeeld de ene week op maandag, woensdag en vrijdag. En de andere week op dinsdag en donderdag. Op die manier krijgen alle leerlingen hetzelfde aantal lesuren.
  • Op de dagen waarop je geen les hebt, ben je niet vrij. Je gaat dan zelf aan de slag met opdrahcten en huiswerk.
  • Niet alle leerlingen hebben tegelijk pauze.
  • De catering kan helaas nog niet open. Zorg dus voor voldoende eten en drinken.
  • Het lukt (nog) meteen om Expeditie You en PPO (alleen voor 2e jaars) aan te bieden. Dit komt omdat bij deze activiteiten leerlingen van verschillende klassen bij elkaar zitten.
  • We hopen ook weer op een veilige manier sport aan te bieden.
  • De opvanggroep komt vanaf maandag 1 maart te vervallen.

Zit je in het 3e leerjaar?

Dan kreeg je al les op school (in de beroepsgerichte vakken). Vanaf maandag 8 maart ga je weer vaker naar school. Je krijgt ook weer op school les in de AVO-vakken.

Zit je in het 4e leerjaar?

Aan jouw voorbereiding op het eindexamen verandert niets. Jouw rooster en daarmee aanwezigheid op school blijft zoals het al tijdens de lockdown was. Uiteraard geldt nog steeds de anderhalve meter afstand. Omdat we met meer leerlingen op school zijn, heb je mogelijk wel in een ander lokaal les dan nu. Houd daarom wel je rooster in de gaten.

Veiligheid & hygiëne

• Als je op school bent, draag je een mondkapje. Heb je die niet bij je, dan koop je voor €0,50 bij de balie een mondkapje. Kun of wil je dit niet, dan haal je thuis een mondkapje op. De tijd die je daarvoor afwezig bent, komt in Magister te staan als 'ongeoorloofd afwezig'.
  • Op school houd je 1.5 meter afstand tot elkaar: van medewerkers én medeleerlingen. Dat geldt voor de aula’s en de klassen. In de gangen is dat niet het geval.
  • Als je klachten hebt of ziek bent, blijf je thuis en laat je je testen.
  • En verder blijft gelden: veel handen wassen en niezen en hoesten in de elleboog.

Tips voor online les

Hoewel er nauwelijks nog online lessen zijn, laten we de tips voor online les nog een tijdje op de website staan. Je weet tenslotte maar nooit...

 ICT-problemen en wachtwoorden

Heb je thuis ICT-problemen waardoor je niet aan jouw schoolwerk kunt werken? Of ben je je wachtwoord kwijt? Stuur dan een e-mail naar helpdesk@maartenvanrossem.nl. Zowel jij als ouders kunnen zo ICT-problemen melden. Vermeld in deze e-mail het volgende:

1. Naam ouder/verzorger (alleen als de ouder de mail stuurt)
  2. Hoe je te bereiken bent (via e-mail of bijvoorbeeld via de telefoon. Zet dan wel je nummer erbij).
  3. Naam leerling
  4. Klas leerling
  5. MvR-nummer leerling (Bijvoorbeeld MVR123456)
  6. Omschrijving van het probleem (bijvoorbeeld wachtwoord kwijt, Magister, geluid in Teams werkt niet). Hoe beter de informatie over het probleem, hoe beter wij het kunnen oplossen.
  7. Schrijf dus in ieder geval, indien nodig, de volgende zaken erbij:
  • Soort apparaat (bijvoorbeeld telefoon, pc, Ipad/tablet).
  • Welk besturingssysteem (bijvoorbeeld Windows 10, IOS, Android).
  • Wat werkt er niet en wat heb je al gedaan om het probleem op te lossen. Omschrijf het probleem goed, dan is het makkelijker om antwoord te geven.

Wij proberen je zo snel mogelijk de oplossing te mailen. Of we nemen contact met je op, op het nummer dat je hebt opgegeven.

Hoe stuur ik een mail via Office 365 (Microsoft 365)?

1. Ga naar de homepage van deze site
  2. Klik op Office 365 en login
  3. Klik op Outlook
  4. Klik op nieuw bericht