Diversiteit

Op het Maarten van Rossem mag je zijn wie je bent. Ongeacht je geloofsovertuiging, afkomst of seksuele geaardheid. Maar diversiteit zien wij ook op een andere manier: in ons onderwijs.

In de klas

Als leerling krijg jij op verschillende manieren nieuwe kennis en vaardigheden aangeboden.
Onze docenten variëren met lesvormen en -methodes. Dit heet ook wel: didactische variatie. Het kan zelfs betekenen dat jij andere leerlingen helpt met iets waar jij zelf heel goed in bent. Of dat andere leerlingen jou iets uitleggen.

Ook de vakken worden steeds diverser. Zo hebben we bij Economie & Ondernemen tegenwoordig een module over buitenlandse handel. Doordat onze maatschappij steeds internationaler wordt, neemt ook de buitenlandse handel toe. Als Maarten van Rossem spelen we in op deze ontwikkelingen.

Gedrag dat past!

Iedereen mag bij ons op school zijn wie hij of zij is. Wij staan open voor elkaars mening, achtergrond of cultuur. Wij zijn nieuwsgierig naar elkaar in plaats van te oordelen. We stellen elkaar vragen en nemen de moeite goed naar elkaar te luisteren. We moedigen verschillen aan. Dat geldt ook voor leren. Iedereen leert op zijn eigen manier, we verwachten van jou dat jij het op jouw manier doet.