Voor één dag de baas

Gepubliceerd op: donderdag 19 maart 2020

Drie leerlingen van het Maarten van Rossem waren donderdag 23 januari voor één dag de baas. Alicia Zimmer stond een dag in de schoenen van de burgemeester van Arnhem, Ahmed Marcouch. Daan Butzelaar was een dag bestuurder van Cito. En Alicia Tap werd voor een dag de bestuurder van Pleyade. De aanleiding was het project ‘Baas van Morgen’ van JINC.

Leiding nemen

Via de Baas van Morgen krijgen leerlingen een dag lang de kans om leiding te nemen in het Nederlandse bedrijfsleven. De uitwisseling levert vaak voor zowel leerlingen als écht bazen veel voordelen op.

Daan bij Cito

“Het is grappig om te zien wie de toets maken waar ik eind van het jaar voor moet slagen. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen”, reageert Daan Butzelaar nadat hij op de ‘toetsafdeling’ een kijkje heeft genomen. Zelf ziet hij een toekomst in de elektrotechniek voor zich. “Maar het is wel interessant om te zien wat er hier allemaal gebeurt”, zegt hij. “Als scholier krijg je een toets voor je en die maak je. Maar ik zie nu pas hoeveel werk er in zo’n toets wordt gestoken. Ik kijk nu met hele andere ogen naar het examen dat ik binnenkort voor me krijg.”

Bekijk het filmpje!

Burgemeester’ Alicia Zimmer bracht een bezoek aan de politie. Alicia Tap woonde een echte MT-vergadering bij Pleyade bij én bracht een bezoek aan een van de locaties. Hoe zij hun dag hebben ervaren? Bekijk het filmpje.

Super bliksemstage

Samen met bedrijven en scholen geeft JINC kinderen de kans om één dag de baas te zijn, om zo te ervaren hoe dat is. Een super bliksemstage waarmee de bazen van Nederland laten zien hoe belangrijk een goede start op de arbeidsmarkt is voor ál het talent van morgen. In totaal namen donderdag 23 januari zo’n 350 kinderen het bedrijfsleven van Nederland over.